Gebruiksvriendelijk platform
De informatie op MyCOA is sterk verbeterd. Dit was nodig want uit een behoeftepeiling onder bewoners bleek dat zij de informatie op de oude MyCOA lastig konden vinden en dan te rade gingen bij andere bewoners. Daarmee kregen ze niet altijd de correcte en meest actuele informatie.
De teksten op de nieuwe site zijn herschreven op taalniveau B1 en zijn beschikbaar in tien talen. Via vier hoofdthema’s worden de bewoners eenvoudiger naar de juiste informatie geleid. De algemene informatie over regelingen, huisregels, asielprocedure etc wordt aangevuld met lokale activiteiten, vacatures en nieuwtjes per locatie.
Meer digitale mogelijkheden
Bewoners krijgen een eigen account op MyCOA. Die gebruiken ze om bijvoorbeeld te zien of er post voor hen ligt bij de receptie. De zelfservice-mogelijkheden breiden we steeds meer uit. Volgend jaar komen daar onder meer de pushberichten en digitale aanvragen (zoals voor reiskostenvergoeding) bij. De persoonlijke accounts en de koppeling met ons registratiesysteem kunnen met een speciaal beveiligde cloudomgeving. Deze Azure Trusted Cloud is door het ministerie van J&V in samenwerking met Microsoft ontwikkeld en wordt nu voor het eerst ingezet. Deze omgeving maakt het mogelijk om veilig online gegevens te delen. Op termijn kan er een volwaardige ‘mijn-omgeving’ gemaakt worden waarin bewoners toegang hebben tot hun persoonlijke gegevens.
Samenwerking met partners
Alle informatie over de asielprocedure en terugkeer (‘Mijn Toekomst’) is samengesteld in samenwerking met de IND en DT&V. Deze partners krijgen ook een rol in het beheer en zullen de info op ons platform uitbreiden. Via MyCOA kan de IND onze bewoners snel informeren over ontwikkelingen die voor hen van belang zijn. We zorgen samen met de IND ook voor actuele berichtgeving over de situatie in Ter Apel.